6 Comments

Alle goede bedoelingen ten spijt, roept de EU emissiewetgeving een heel naargeestig Big Brother sfeertje op. En helaas niet alleen sfeer. Om te kunnen meten en heffen heb je vergaande overheidscontrole nodig. En dat vanwege een EU die meent ‘dat niet aanpassing aan klimaatverandering maar aanpak van de uitstoot van CO₂ de aangewezen weg is’

Noem mij cynicus maar dat het CO2 geloof samengaat met staatsmacht , -controle en -bemoeienis is geen toeval maar een kwestie van voorliefde voor.

‘De vrije wereld lonkt.’

De EU heeft een revolutie nodig om die koers naar een vrije wereld, te vinden.

De VS zoekt die koers nu, zo lijkt het. Milei laat de wereld zien dat het werkt.

Over 5 jaar bij ons?

Expand full comment

Een belangrijk punt blijft naar mijn mening onvermeld.

Namelijk dat de mens verantwoordelijk wordt gehouden voor de vermeende klimaatverandering.

Want er is immers consensus.

Dat dit politici als muziek in de oren klinkt, maar wetenschappelijk gezien totale nonsens is, wordt maar niet begrepen en aanvaard.

Expand full comment

Het probleem van een middenklasse zijn de aanspraken op politieke macht. De oplossing voor dit probleem is de proletarisering van deze bevolkingsgroep.

Expand full comment

Wanneer gaat deze nonsense over CO2 nu eindelijk eens stoppen?

CO2 is leven!

Men gebruikt dit als draagvlak voor een hele resem van belastingsinkomsten en regels, Godverdorie toch...

Men moet zich focussen op 'POLLUTIE-reductie'.

En ook hier weer:

THE MAN OF THE GIANT LIES-WEB:

'Bill Gates has been actively investing in and promoting the development of synthetic fuels as a key solution to reduce greenhouse gas emissions and mitigate climate change. Here are some notable initiatives and statements from Bill Gates:

Breakthrough Energy: Gates founded Breakthrough Energy, a venture capital firm focused on accelerating the development of clean energy technologies, including synthetic fuels. The firm has invested in several companies working on synthetic fuel production, such as LanzaJet and Carbon Engineering.

LanzaJet’s Freedom Pines Fuels: In 2023, Breakthrough Energy Catalyst awarded $50 million to LanzaJet’s Freedom Pines Fuels plant in Georgia, USA, to produce sustainable aviation fuel (SAF) from ethanol. This project aims to produce 9 million gallons of SAF and 1 million gallons of renewable diesel fuel per year.

Carbon Engineering: Gates is a partner in Carbon Engineering, a company developing air-to-fuels technology. In 2021, the company announced a breakthrough in using captured CO2 to synthesize a mix of petrol and diesel. Gates has emphasized the potential of this technology to reduce emissions from transportation.'

Laten we NU TOCH EINDELIJK es kijken naar de ZERO-FIELD energie technieken die al sinds 1940 bekend zijn. Hou toch es op, politiekers, met naast de kwesties te praten.

RUIM DE CORRUPTIE OP???

Expand full comment

Deze discussie is natuurlijk heel leuk en aardig, maar gaat volledig voorbij aan de discussie of CO2 überhaupt als gevaarlijk broeikasgas aangemerkt dient te worden. Nb. Er zijn meer dan genoeg wetenschappers te vinden die dit narratief ernstig in twijfel trekken. Vanuit mijn opinie is dit dan ook een (bewust?) gecreëerd probleem. Dus stoppen met dit bureaucratische en economisch verlammende gedrocht. Kom tot inkeer voor het te laat is

Expand full comment

De EU heeft met haar CO₂ waanzin al een belangrijk deel van de zware industrie in de EU om zeep geholpen.

Die zware industrie is niet als een nachtkaars uitgegaan, maar is (deels) voortgezet en/of vervangen in andere delen van de wereld. De kennis is er uiteraard achteraan gegaan.

Als je dan als EU achter fanfare aan gaat huppelen door het introduceren van allerlei heffingen om de concurrentiepositie terug te geven heb je iets niet begrepen. Die concurrentie positie is weg, en komt niet meer terug.

Het blijft goedkoper om in China or India te produceren.

Sowieso zit je dan niet aan de verstikkende regeltjes van de EU vast, je kan probleemloos exporteren naar alle regio's die niet meedoen aan deze onzin, maar ook naar de EU.. de heffing wordt immers aan de grens geheven, niet bij de fabrikant.

De zware industrie heeft in die regio's sowieso aan schaalvergroting gedaan waarmee de EU onzin voor hen minder belangrijk is geworden.

Uiteindelijk worden de burgers in de EU belazert. Wij moeten al die rechten en heffingen ophoesten (+marge) waarmee het leven in de EU steeds duurder zal worden.

Maar ja.. daar hebben de eurocraten in Brussel geen last van, die graaien voldoende om financiële zorgen over te laten aan het gepeupel.

Expand full comment